25 Ekim 2010 Pazartesi

Baharatlı Patates Kızartması

 

Bu tarifi geçen sene denemiştim.
Bu sene Tefal Actifry ile tanıştım.
Ve artık;
kızartma tenceresi,
litrelerce tüketilen sıvı yağ,
ne kadar dikkat etsen de oraya buraya sıçramaktan zevk alan yağ taneleri
ve yerken kendini suçlu hissettiren kızartmalarla vedalaştım.
Daha önce hiçbir elektonik ürünü bu kadar takdir etmemiş şiddetle tavsiyede bulunmamıştım ama; Actifry gerçekten mucizevi bir alet.

Malzemeler
5-6 ad. orta boy patates
1 diş sarmısak
3 yemek kaşığı domates salçası
Tuz
Karabiber
Nane
Kekik
Pul Biber
Kızartmak için sıvı yağ (veya 1 kaşık sıvıyağ ve Tefal Actifry)

1 diş sarmısağı dövün veya ince ince rendeleyin. Derince bir kaba alın. Sarmısağı tuz ile ezip, salça ve diğer baharatları da ekleyin. İyice karıştırın.
Patatesleri soyup kızartmalık dilimleyin. Hazırlamış olduğunuz salçalı sosun içine alıp elinizle ovalayarak iyice karıştırın.





"Kızgın yağa atıp kızartın, süzerek servis tabağına alın."  diyorum Actifry'ı olmayanlar için.
Actifry için ise 1 kaşık yağ ile 25-30 dk. pişirin.

Afiyet Olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder